Οι χρήσιμοι και οι αρεστοί

Posted on Ιανουαρίου 29, 2009. Filed under: Διάλογος, Εκπαίδευση | Ετικέτες: |

Eνας παλαιός πολιτικός μετά την αποχώρησή του από την ενεργό δράση είχε εκμυστηρευθεί το εξής: «Σε μια υπουργική θητεία, προλαβαίνεις να πετύχεις δύο στόχους: Εναν χρήσιμο για τους πολλούς και έναν αρεστό στους λίγους. Μακάρι να χρησιμοποιήσεις τον δεύτερο για να πετύχεις τον πρώτο».

Θυμήθηκα την ειλικρινή αυτή παραδοχή, διαβάζοντας τα ρεπορτάζ για τις προθέσεις του κ. Αρη Σπηλιωτόπουλου. Ο νέος υπουργός Παιδείας δεν εξήγγειλε μόνον την εκ του μηδενός έναρξη διαλόγου για την αλλαγή του εξεταστικού συστήματος. Στην πρώτη του φιλική συνάντηση με δημοσιογράφους υπονόησε σαφώς ότι υπό αναδιαπραγμάτευση τελεί πλέον τόσο ο νόμος – πλαίσιο που προώθησε η κ. Μαριέτα Γιαννάκου όσο και η ρύθμιση για τα κολέγια που ψηφίστηκε από τον προκάτοχό του κ. Ευρ. Στυλιανίδη.

Για το επικοινωνιακό εύρημα tabula rasa έχουν ήδη γραφεί πολλά που, αν μη τι άλλο, εκθέτουν το κυβερνών κόμμα το οποίο υποτίθεται από το 2004 είχε πλήρες και αναλυτικό σχέδιο για ριζικές αλλαγές σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό, ωστόσο, στο οποίο αξίζει να σταθεί κανείς, είναι η ευκολία με την οποία ο νέος υπουργός Παιδείας, πριν καλά καλά ενημερωθεί για το δύσκολο χαρτοφυλάκιο που του ανατέθηκε, εξήγγειλε ότι επανεξετάζει όλες τις μείζονες επιλογές των προκατόχων του.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι για μεν τον νόμο – πλαίσιο εδώ και καιρό ασκούνται στο υπουργείο πιέσεις ενός συγκεκριμένου πρύτανη και δύο αντιπρυτάνεων οι οποίοι επιθυμούν την επανεκλογή τους, κάτι που απαγορεύει πλέον ρητά ο νέος νόμος, προκειμένου να αποφεύγεται ο καθεστωτισμός και οι πάσεις φύσεως εξαρτήσεις που αποδεδειγμένα είχε προκαλέσει στα ΑΕΙ η πολύχρονη παραμονή των ίδιων προσώπων στις ίδιες θέσεις… Για δε τα κολέγια φημολογίες λένε ότι ο κ. Σπηλιωτόπουλος ανησυχεί μήπως τσαλακώσουν το προφίλ του τυχόν νέες αντιδράσεις των γνωστών πανεπιστημιακών κύκλων που επιχειρούν να ανατρέψουν τον νόμο. Παραγνωρίζοντας, όμως, ότι η χώρα μας κινδυνεύει να καταδικασθεί για τέταρτη φορά από την Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά και τη δέσμευση του κ. Στυλιανίδη ότι η Ελλάδα θα ενσωματώσει την επίμαχη κοινοτική οδηγία μέχρι τον προσεχή Ιούνιο.

Εν ολίγοις και για να επιστρέψουμε στην παραδοχή του προλόγου, αν η κ. Γιαννάκου πέτυχε να φάνει χρήσιμη, αλλά όχι αρεστή και ο κ. Στυλιανίδης χρήσιμος και αρεστός (εφαρμόζοντας εν πολλοίς τις επιλογές της προκατόχου του), οι πρώτες ενδείξεις για τον νέο υπουργό Παιδείας είναι ότι επιθυμεί να αποδεχθεί μόνον αρεστός. Στην ίδια κουβέντα, ωστόσο, ο ίδιος πολιτικός είχε εκμυστηρευθεί και κάτι ακόμη: «Ο χρήσιμος στην πολιτική, έστω και μακροπρόθεσμα, θα αναγνωρισθεί και θα επιβραβευθεί, εν αντιθέσει με τον αρεστό που προφανώς επιδιώκει να περάσει αβρόχοις ποσί»…

  • Tου Κωνσταντινου Ζουλα, Η Καθημερινή, 29/01/2009
Advertisements

Make a Comment

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

Αρέσει σε %d bloggers: