Ούτε μαγικές συνταγές υπάρχουν ούτε θαύματα

Posted on Ιανουαρίου 9, 2010. Filed under: Οικονομία |

  • Μια ζωή μού ζητάνε αποδείξεις! Τώρα πάντως δεν ξέρω τι λέτε εσείς, αλλά εγώ έχω ήδη πειστεί ότι το μέτρο της κυβέρνησης έχει αποδώσει. Αλλιώς γιατί να αντιδρούν όλοι αυτοί;

  • ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ

  • Τoυ ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΡ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ, ΤΑ ΝΕΑ: 9 Ιανουαρίου 2010

Όσο θυμάμαι τη ζωή μου, μια απόδειξη ήταν όλα. Μικρός έπρεπε να αποδείξω ότι είμαι καλό παιδί, δεν λέω ψέματα, κάνω την προσευχή μου πριν κοιμηθώ, είμαι έξυπνος, καθαρός, τρώω όλο το φαγητό μου (αυτό με ακολουθεί μέχρι σήμερα!), δεν κάνω ζημιές. Μεγαλύτερος έπρεπε να αποδείξω επίσης ότι εξακολουθούσα να είμαι καλό παιδί, έξυπνος και όλα τα συναφή και παράλληλα ότι ήμουν καλός φίλος, εχέμυθος, έμπιστος, ικανός και επιπλέον σε θέση να τα βγάζω πέρα μόνος μου στις δυσκολίες. Ακόμη πιο μεγάλος, όταν βρέθηκα να κολυμπάω στον ωκεανό της ζωής, κλήθηκα να αποδείξω ότι ξέρω κολύμπι κι ας μην ήξερα ούτε τα χέρια μου ν΄ απλώσω. Και όταν έμαθα καλά τι σημαίνει το «σκάσε και κολύμπα», έπρεπε να αποδεικνύω κάθε φορά τόσα πολλά, που έχασα τον λογαριασμό. Ότι πονάω, λυπάμαι, αγαπάω, ξενερώνω, θυμώνω, ερωτεύομαι, στενοχωριέμαι, απογοητεύομαι. Όλα μια απόδειξη ήταν. Τόσο που δεν μου κάνει την παραμικρή αίσθηση το γεγονός ότι κοντά σ΄ όλες τις άλλες αποδείξεις, τώρα πρέπει να συγκεντρώνω και χάρτινες. Ότι πλήρωσα. Λες κι έχω σταματήσει να πληρώνω από τότε που κατάλαβα τον εαυτό μου. Τέλος πάντων, αν είναι για καλό, κομμάτια να γίνει…

  • Μην τα περιμένουμε όλα από τον Γιώργο
Φαντάζομαι πως είναι, δεν μπορώ να φανταστώ κάτι διαφορετικό. Θα μου πεις, έχει ξαναγίνει. ΟΚ, έχει ξαναγίνει, αλλά αυτό τι σημαίνει; Ότι δεν πρέπει να επαναληφθεί; Διότι εδώ που φτάσαμε ούτε μαγικές συνταγές υπάρχουν ούτε θαύματα. Τα πράγματα είναι προσδιορισμένα σαφώς και οροθετημένα απολύτως: ή κάνουμε πέντε πράγματα κι εμείς ως πολίτες ή μας παίρνει και μας σηκώνει όλους μαζί. Για να το πω πιο καθαρά: κάτι πρέπει να κάνουμε κι εμείς. Μην τα περιμένουμε όλα από τον Γιώργο και την κυβέρνηση. Σου λένε, το κλειδί για να πληρώσουν όλοι αυτοί οι τζαναμπέτηδες που τους καταβάλλουμε εμείς τον ΦΠΑ σε ό,τι αγοράζουμε, είναι οι αποδείξεις. Ζήτα απόδειξη κι εγώ μετά κάτι θα κάνω για να ελαφρύνει ο δικός σου φόρος. Ε, να την πάρουμε τη ρημάδα την απόδειξη. Ας σταματήσουμε αυτό το αρχοντιλίκι όταν φτάνουμε στο ταμείο: «Αδελφέ, μη μου δίνεις απόδειξη, τι να την κάνω;». Τι να την κάνεις; Να την πάρεις. Έστω κι αν τελικά δεν εκπέσει από τη φορολογία σου, αυτός που την εκδίδει θα κληθεί να καταβάλει φόρο. Κι αυτό είναι καλό για όλους. Δεν μπορεί να καταρρέουν τα έσοδα του κράτους και να μη σε νοιάζει. Να σε νοιάζει και πολύ μάλιστα!
  • Δεν έχουν πού να βάλουν την ταμειακή!

βλέπεις το κλάμα που ρίχνουν στις κάμερες προκειμένου να μη δίνουν αποδείξεις; Από τον μάγκα ταξιτζή που τάχα μου θέλει λέει τρέιλερ να κουβαλάει πίσω από το ταξί δύο γραφεία φοροτεχνικών για να του υπολογίσουν τα έσοδα, και μας δουλεύει κανονικά, μέχρι τον έμπορο της λαϊκής που διαμαρτύρεται γιατί άμα βρέξει δεν θα έχει πού να κρύψει την ταμειακή! Κι από τον βενζινά που έχει πρόβλημα λέει με την αναντιστοιχία αποθεμάτων με τις εισπράξεις, γιατί στο μεταξύ… ξεθύμαναν κάτι λίτρα βενζίνης, ώς τον άλλο καλό κύριο που έχει ένα απλό σουβλατζίδικο και γιατί να κόβει αποδείξεις αυτός ο φτωχός. Ή τον ιερό θυμό μερικών συναδέλφων μου, οι οποίοι τόσο πολύ νοιάζονται για τις ασθενείς κοινωνικές τάξεις, που έχουν πέσει μονοί- διπλοί να μας πείσουν ότι το μέτρο δεν πρόκειται να αποδώσει, διότι δεν θα υπάρξει κανένας έλεγχος από τις υπηρεσίες, και άρα τζάμπα θα τις μαζέψουμε τις αποδείξεις. Συγγνώμη, δεν ξέρω τι λέτε εσείς, αλλά εμένα όλα αυτά με έχουν πείσει ήδη ότι το μέτρο έχει ήδη αποδώσει. Αλλιώς γιατί να αντιδρούν όλοι αυτοί;

  • Ετερόκλητη συμμαχία κατά των μεταναστών

Αντίδραση μεγάλη διαβλέπω και στο νομοσχέδιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση για τους μετανάστες. Τις δέκα πληγές του Φαραώ προβλέπει για το… Έθνος (το πραγματικό, όχι την εφημερίδα) μια ετερόκλητη συμμαχία στην οποία αθροίζονται ακροδεξιοί, νεοφασίστες, ρατσιστές, ξενοφοβικοίκάθε καρυδιάς καρύδι που έχει κάνει τρόπο ζωής την πατριδοκαπηλία. Οι ίδιοι άνθρωποι που ο καθένας τους χρησιμοποιεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μετανάστες στο σπίτι, στη δουλειά, στον δρόμο, έχουν αποδυθεί σε έναν απίστευτο αγώνα να αποτρέψουν μια εξέλιξη που πραγματικά εκσυγχρονίζει τη χώρα και δίνει λύση, έστω και εν μέρει, σε ένα σημαντικό κοινωνικό πρόβλημα. Η πλάκα είναι ότι στο πλαίσιο αυτό έχουν αρχίσει και μια εκστρατεία εκφοβισμού κατά όσων τάσσονται υπέρ του νομοσχεδίου, επιδιώκοντας προφανώς να δημιουργήσουν κλίμα. Στο πλαίσιο αυτό, και επειδή έχω δεχτεί πλήθος e-mails με αυτό το περιεχόμενο από διάφορους Γεωργίου, Αντωνίου, Δημητρίου, Ευθυμίου κ.λπ., θα παρακαλούσα να αλλάζουν πού και πού τα κείμενα, διότι μου δημιουργούν την πεποίθηση ότι είναι προϊόντα κάποιας βιομηχανίας διαμαρτυρομένων! Κατά τα λοιπά, το του Ισοκράτη «Έλληνες εισί οι της ελληνικής παιδείας μετέχοντες» τους λέει κάτι;

  • 11 νομοσχέδια στην ουρά της Βουλής
Είπα νομοσχέδιο και θυμήθηκα ότι την αδίκησα την κυβέρνηση που έγραφα τις προάλλες ότι στις 93 μέρες της διακυβέρνησης ψήφισε μόνο ένα νομοσχέδιο. Το ακριβές είναι ότι η Βουλή ψήφισε επί της ουσίας ένα νομοσχέδιο (τα οικονομικά δεν πιάνονται γιατί ανήκουν στο πλέγμα του προϋπολογισμού) και πως δεν ευθύνεται γι΄ αυτό η κυβέρνηση, αλλά η Βουλή που έχει τους δικούς της κανόνες και χρόνους. Και το επίσης αληθές είναι ότι η κυβέρνηση έχει ολοκληρώσει 11 νομοσχέδια, μόνο που ακόμη δεν έχουν πάρει τη σειρά τους να συζητηθούν στη Βουλή και να ψηφιστούν. Ο άνθρωπος που μου έδωσε τη σχετική πληροφορία με κάλεσε να σεβαστώ το γεγονός ότι η κυβέρνηση αυτή έχει τους δικούς της ρυθμούς. Δεν έχω αντίρρηση, αλλά οι καιροί ου μενετοί και η κρίση η άτιμη είναι εδώ και δεν περιμένει, ούτε αναγνωρίζει ρυθμούς. Αντιμετώπιση απαιτεί και μάλιστα άμεσα. Όσο για την κυβέρνηση, ας το τρέξει το πράγμα, γιατί η ανοχή του κόσμου εξαντλείται γοργά- αυτή έχει ρυθμό…

  • ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κανόνες και ξεκάθαρες σχέσεις με τον Τύπο

Η προχθεσινή συζήτηση στην κλειστή σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου υπό την προεδρία του Γιώργου έφερε στο προσκήνιο, έστω κι από την πίσω πόρτα, ένα αγαπημένο θέμα του Πρωθυπουργού, που είναι οι σχέσεις με τα μέσα ενημέρωσης. Βασικά τις σχέσεις αυτές τις έχει ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης και μέχρι τώρα τα χειρίζεται μια χαρά τα θέματα.

Όμως ο Γιώργος θέλει, σου λέει, αυτές οι σχέσεις να είναι ξεκάθαρες. Του έχει μείνει απωθημένο από την εποχή που έδινε τη μάχη για το προεδρικό αξίωμα- τον Νοέμβριο του 2007, ότι πρέπει πολιτική και μέσα ενημέρωσης να έχουν ξεκάθαρες σχέσεις. Οι άνθρωποί του επαναλαμβάνουν ότι δεν υπάρχει κανένα απωθημένο και πως το θέμα δεν είναι προσωπικό, αλλά έχει να κάνει με την πεποίθησή του ότι οι δύο εξουσίες, πρώτη και τέταρτη, πρέπει να χωρίσουν τα «τσανάκια» τους, που λέμε και στην Ήπειρο. Στόχος ευγενής και φιλόδοξος, δεν λέω, καθώς συνοδεύεται από την επισήμανση ότι «εμείς δεν έχουμε πρόθεση να χειραγωγήσουμε τον Τύπο», όπως προφανώς έκαναν οι άλλοι, οι προηγούμενοι. Σωστό, αλλά μήπως όλο αυτό, αντί να είναι ακόμη ένα (ακόμη!) νεφέλωμα, να ξεκαθαρίσει; Κανόνες ναι, αλλά να υπάρξουν ε;

Make a Comment

Σχολιάστε

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

